ЗНО

Сайт

8. ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ

Кожний тест містить власне висловлення. Учень має написати
 роздум-міркування. Це висловлення про причини якостей,
ознак, подій. У роздумі обов’язково три частини: теза, докази,
висновок:
теза – основне твердження, чітко сформульована думка;
докази – аргументи, що її підтверджують;
висновок, що випливає з доказів (узагальнення).
В основі роздуму лежать причиново-наслідкові зв’язки. Так,
за індуктивного способу спочатку розглядають і аналізують факти,
 а вже потім роблять висновки, формулюють основну думку;
 за дедуктивного навпаки – висловлену головну думку
підтверджують необхідними аргументами, міркуваннями,
наводять приклади для підтвердження, роблять висновки.
Побудова тексту власного висловлення за індуктивного і дедуктивного способів
Індукція

Наводяться факти

Літературні приклади

Спостереження

Життєвий досвід

Свідчення авторитетних осіб

Висновки

Головна думка
Головна думка

Літературні приклади

Головна думка доводиться фрагментами

Наводяться факти

Спостереження

Життєвий досвід

Свідчення авторитетних осіб

Висновки

Дедукція
    Запам’ятай!
  • Зміст висловлення має обов’язково відповідати запропонованій темі (поставленому завданню, сформульованій тезі).
  • Структура висловлення залежить від обраного способу доведення.
  • Слід уникати загальних фраз.
  • Кожну думку аргументувати прикладами з життя чи художньої літератури, підкріплювати покликаннями на текст, запропонований у другій частині (якщо висловлення з ним пов’язане), цитатами тощо. Цитуючи, не спотворюйте змісту висловлення, правильно зазначайте автора.
  • Важливо висловити власну позицію, свій погляд на ситуацію чи обставини.
  • Уважно добирайте лексику для свого висловлення, вона має відповідати стилю,уникайте „русизмів”, уживання слів у невластивому їм значенні.
  • Пам’ятайте, що кожне висловлення повинно мати чітку будову.
1. Теза. Учасник чітко формулює тезу висловлення, тобто підтримує або
 спростовує висловлену в темі думку. Можна подати дві тези й аргументувати
 кожну окремо (зайняти позицію „Це складне для мене питання...”, тобто

 водночас і підтримати, і спростувати висловлену в темі думку).
Теза передує аргументам! Можна використати мовні конструкції на зразок „Я вважаю...”, „На мою думку...”, „Я підтримую...”, „Я погоджуюся...”, „З одного боку..., а з іншого...” тощо.
2. Аргументи. Учасник наводить принаймні два доречних докази, підстави для обґрунтування, підтвердження висловленої тези, які пов’язують її з прикладом. Учасник виявляє розуміння причиново-наслідкових зв’язків між подіями.
Аргументи передують прикладам! Можна використати мовні конструкції на зразок „тому що”, „це доводить”, „підтвердженням цього є”, „це засвідчує”, „свідченням цього є”, „доказом цього може бути” тощо.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва. Учасник наводить доречний приклад з художньої літератури або інших видів мистецтва. Зазначена проблема, порушена у творі, назва й автор твору, художній образ, через який проблема розкрита, може бути наведена цитата з твору, можна також покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок „наприклад...”, „прикладом може слугувати...”, „яскравим прикладом цього може слугувати...”, „не можна не згадати...”.
4. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя. Учасник наводить доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя. Учасник може покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти не стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок „наприклад...”, „прикладом може слугувати...”, „яскравим прикладом цього може слугувати...”, „не можна не згадати...”.
5. Логічність і послідовність. У роботі відсутні порушення причиново-наслідкових зв’язків. Робота структурована за абзацами. Використані мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст, на кшталт „по-перше”, „по-друге”, „з цього випливає”, „як було зазначено”, „повертаючись до думки”, „як можна побачити” тощо.
6. Висновок. Він відповідає тезі (перефразовує або повторює її) й органічно випливає з аргументів і прикладів. Можна використати мовні конструкції на зразок „отже”, „можна зробити висновок”, „висновком може слугувати”. Неправильно оформлений висновок, який починається зі слів „я вважаю”.
Власне висловлення може мати будь-яку тему, тому можна зорієнтуватися, прочитавши вповні художні твори шкільної програми, опанувавши програму з історії.
Щоб успішно скласти ЗНО та отримати найбільшу кількість балів, необхідно виконати творчу письмову роботу. Усього за висловлення можна отримати 20 балів:
2 бали – за тезу;
2 бали – за аргумент;
2 бали – за висновок;
4 бали – за конкретні приклади (один з літератури або інших видів мистецтва, інший – з 
життя або історії);

2 бали – за логіку;
4 бали – за орфографію та пунктуацію;
4 бали – за стилістику.
Ці критерії обов’язкові. Інакше, якщо навіть абітурієнт напише ідеальний твір, без жодної помилки, без жодного виправлення, то отримає лише 8 балів. 

Зразки власних висловлень

Зразок 1
Тема: Між якістю життя і його безпекою існує певна залежність: завжди є можливість підвищити якість життя, однак при цьому його безпека знижується, і навпаки. Що, на Вашу думку, обере людство? 
Я вважаю, що життя – це рух і постійний розвиток. У наш час усе змінюється, вдосконалюється з неймовірною швидкістю. Усе це призводить до того, що перед людством стоїть багато завдань, розв’язання яких стане вирішальним для подальшого розвитку цивілізації. Я сподіваюся, що це буде шлях, що подарує всім душевний спокій, естетичну насолоду, надасть можливість відчувати себе в повній безпеці. 
По-перше, спостерігаючи за людьми, мимоволі думаєш, що всі вони стомилися від повсякденної метушні, нервових стресів. Технічний прогрес, упровадження нанотехнологій, атомна енергетика сприяють поступу суспільства, але водночас змушують забувати про природне життя. 
По-друге, неможливо постійно концентруватися на одному й тому самому. Для існування людської цивілізації потрібні кардинальні зміни. Щоб забезпечити власний комфорт, не достатньо задовольнити лише природні потреби. Варто турбуватися ще й про нематеріальні (духовні) блага. 
Яскравий приклад того, до чого може призвести надмірне використання досягнень сучасних технологій, – це події в Японії, яка постраждала від вибухів на АЕС. Ця катастрофа сколихнула весь світ. 
У художній літературі також не оминають цього питання. В оповіданні американського письменника-фантаста Айзека Азімова „Фах” описано життя суспільства, яке повністю комп’ютеризувалося. Люди не навчаються в школах, у вищих навчальних закладах, вони не черпають знання по краплині. Вони отримують все необхідне за допомогою плівок. Ці люди схожі на роботів, адже дозволяють себе програмувати. І лише один юнак – головний герой Джордж Плейтен – вирізняється з-поміж інших, адже здобуває знання без допомоги програмування, займається самоосвітою. У майбутньому він може стати тим, хто сам у змозі складати подібні програми, тобто він стоїть на щабель вище за інших. Його рівень розвитку, душевний стан не порівняти з його однолітками. Він сам створює блага для себе, але намагається не завадити іншим. 
Мені здається, що сучасній людині у своєму житті варто керуватися словами Ліни Костенко: „Зробити щось, лишити по собі, А ми, нічого, – пройдемо, як тіні. Щоб тільки неба очі голубі Цю землю завжди бачили в цвітінні, Щоб ці ліси не вимерли, як тур, Щоб ці слова не вичахли, як руди”. 
Отже, я вбачаю подальший шлях розвитку й існування людства в турботі про моральні якості, вмінні цінувати прекрасне, у взаємоповазі. Адже вже сучасний розвиток цивілізації може забезпечити комфортне існування людей. Надмірне ж використання найновіших досягнень прогресу може знищити людство або, щонайменше, зашкодити йому. 

Зразок 2
Тема: Коли добро перемагає зло через насильство, тоді воно вже не добро. 
На мою думку, у світі панує добро, але й зла вистачає. Нас із дитинства виховують на казках, які зазвичай закінчуються позитивно. Знаємо, що зло буде покарано, що завжди знайдеться хтось, хто допоможе, хто дасть слушну пораду, хто підтримає. Але, на жаль, не завжди так буває в реальному житті. Навіть указках добро проходить через певне насильство, адже той, хто перемагає, часто карає злого. Не дивуюся, коли маленькі дітки на майданчиках вирішують свої конфлікти за допомоги бійки. Намагаюся це довести і своїй молодшій сестрі, адже добро має здобувати перемогу справедливістю, мудрістю та гуманністю: добро не повинно показувати кулаки. 
Хочу навести приклад із твору Панаса Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Чіпка – головний герой цього твору – від природи був доброю дитиною, але життя розпорядилося інакше. Спочатку над ним знущалися однолітки, потім у нього відібрали землю, не дали можливості бути в земстві... Чіпка зламався. Звичайно, спочатку хотів тільки пана покарати, але на цьому не зупинився: „...почав карати й свого брата”. Тобто насильство не стало добром – і Чіпку було заслано. 
Зовсім інакшим прикладом є твір Михайла Коцюбинського „Тіні забутих предків”. Він навчає любиті ворогів та відповідати добром на зло. Марічка простягає Іванові цукерку в той момент, коли він шарпонув її за пазуху, викинувши кіснички: „Чого б’єшси?” Після цього хлопчик задумався, вибачився, і, зрештс між ними зав’язалася дружба, а згодом і кохання. 
Прикладом у сучасному житті може бути те, що деякі „фірми” ніби хочуть зробити добро літнім людям: забезпечують догляд у обмін на отримання житла. Інколи через непорядність працівників „фірм” це закінчується насильством або навіть смертю обдурених людей. 
Отже, добро має виграти вічний поєдинок зі злом мирним шляхом, аби нарешті всім дійти згоди та змінити цей світ на краще. 

Зразок 3
Тема: Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена праця. 
Я вважаю, що в кожної людини є свої життєві цінності. Хтось прагне бути матеріально забезпеченим, хтось – мати гарних друзів, а хтось – просто хоче працювати собі на втіху. 
Нині нечасто трапляються люди, які віддаються своїй роботі повністю, люблять свою професію і знайшли своє місце в житті. 
Яскравим прикладом до моїх думок може слугувати промова Бджоли, про яку писав Г.С.Сковорода у своїй байці „Бджола та Шершень”. Бджола працює без перепочинку, приносить користь, не отримуючи нічого навзаєм. Шершня дивує така поведінка Бджоли, він вважає це нерозумним учинком, насміхається з неї. Але трудівниця не зважає на його зауваження, тому що знає, що робить правильно, оскільки це приносить їй задоволення: „Але нам незрівнянно більша радість збирати мед, аніж його споживати. До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо”. Іншою „бджілкою” я можу назвати свою матір. Вона – лікар. І хоча зарплатня за її працю невелика, та робота приносить їй задоволення, радість: завжди привітна, люб’язна, щира зі своїми пацієнтами. Матуся вкладає душу в роботу, „викладається” на всі сто відсотків. При цьому вона нічого не вимагає від хворих, а, навпаки, намагається допомогти якнайбільше. Через це її й поважають. 
Отже, „сродна праця” – це праця задля нас самих, це праця заради нашого майбутнього. 

Зразок 4
Тема: Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена праця. 
Я погоджуюся з тим, що „багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена праця”. Ця думка Г.С.Сковороди, мудра та повчальна, спонукає до роздумів про працю, про „багатство”, про те, як воно впливає на нашу душу, погляди, почуття, як зміцнює людину. 
Ми повинні робити те, що нам до вподоби, а не те, що зрештою змусить нас жаліти змарноване життя. Але нині багато людей нечасто звертають увагу на свій внутрішній світ, займаються тим ремеслом, яке актуальне й за яке добре платять. Я ж переконана, що споріднена праця – це праця, яка приносить нам душевний спокій, яка є „природною” потребою людини. 
Наприклад, якщо у вас є хист до малювання, то малюйте картини, а в майбутньому оберіть професію художника. Я добре малюю, беру участь у конкурсах, деякі мої роботи було виставлено в галереї рідного міста, шкільні коридори прикрашають мої картини, тому я думаю, що свою „сродну” працю я знайшла. 
Філософ Г.Сковорода вважав душу людини значно важливішою, ніж її зовнішність. І щоб життя було по-справжньому повним, душа повинна „працювати”: „Ні про що не турбуватись, ні за чим не турбуватись – значить не жити, а бути мертвим, адже турбота – рух душі, а життя – се рух”. 
Мені дуже імпонують поетичні рядки:
Не дай спати ходячому, 
Серцем завмирати 
І гнилою колодою 
По світу валятись, 
А дай жити, серцем жити 
І людей любити.

Отже, світ стане кращим, я переконана, якщо кожна людина буде займатися своєю улюбленою справою. Тоді люди ходитимуть на роботу, як на свято. А якщо всі члени суспільства будуть натхненно працювати, тоді ми покращимо своє життя й добробут держави. 

Зразок 5
Тема:Удаваний друг гірший за підступного ворога. 
На мою думку, справжніх друзів не потрібно зумисно шукати. Доля сама зводить нас із ними. Якщо ми відкриті для спілкування, для навколишнього світу, якщо ми чесні та щирі, життя нам подарує справжніх друзів. Як кажуть, усміхнись життю, і воно подарує тобі свою усмішку у відповідь. Якщо ви приязно ставитеся до людей, то вам на життєвій дорозі обов’язково трапляться вірні друзі. 
По-перше, справжні друзі – це ті, хто можуть порадіти за твій успіх і підтримати тебе у скрутну мить. 
Яскравим прикладом цього є Яким Сомко та Кирило Тур – герої твору М.Куліша „Чорна рада”. Ці мужні хлопці готові покласти своє життя заради дружби. Потрапивши до в’язниці, Сомко не залишається сам на сам зі своєю бідою. Вірний друг Тур, який не раз рятував Сомкові життя, пропонує обмінятися одягом („давай мінька робити”), щоб таким чином полонений зміг вийти на волю. Як справжній побратим Сомко не приймає такого дарунка, оскільки це означає піддати товариша смертельній небезпеці. Саме такий вчинок доводить, хто справді не байдужий до твоєї долі і твого життя. 
По-друге, друг – це людина, яка допомагає, нехтуючи власними інтересами. Прикладом може слугувати випадок із життя Тараса Шевченка. Поет, ледь тримаючись на ногах від хвороби, прийшов до свого друга Петра. Незважаючи на те, що родина була проти утримання хворого Шевченка, оскільки це було небезпечно через політичні мотиви, Петро наполягає на тому, аби дати письменникові притулок. Це доводить, як саме має поводитися справжній друг. 
У висновку я хочу сказати, що друг і дружба перевіряються часом. Тільки спільно пережиті життєві негаразди і радісні моменти життя здатні виявити справжню сутність людини, довівши зрештою, хто є другом, а хто – ні. 

Перли" майбутніх абітурієнтів, або Як не треба писати твір

Учителі української мови та літератури, що перевіряють роботи учасників Зовнішнього незалежного оцінювання, започаткували нову традицію – збирати та публікувати «перли» майбутніх студентів вишів.
Пропоную вашій увазі невеличку підбірку таких "перлин". Але не для того, щоб посміялися, а для того, щоб не допустили такого у своєму висловленні.
Примітка: орфографія, пунктуація авторів подана без змін :)

Тема твору: "До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле" (2008 рік)
1.      Ліна Костенко ніколи не тримала язик за зубами.
2.      Людина розвинулась настільки, що нема  місця іншим тваринам на планеті.
3.      Якби ми не озирались назад, то жили б в кам'яному віці, а так ми озираємось.
4.      На нас впливають, наприклад, кислотні дощі і глобальні потепління. Це свідчить про розвиток людського мозку.

5.      Навіть така професія як муляр потребує усього життя для вивчення, щоб працювати вільно, легко, не тужачись.
6.      Людський мозг пройшов великий ряд ароморфоз прикладом є: дерев'яні палочки, які під час удару друг о дружку призводять до вогню, а зараз і створювання нових досконалених
технологій таких як стиральна машинка і мікроволновка.
7.      Правительство теліпає язиком.
8.      Раніше жилося краще, бо мали відпустки на моря.
9.      Ми з батьками вже склали моє дерево і це дерево передалося мені від батьків.
10.   Бомба була оброшена на Хіро-Сіму і Наго-Сакі.
11.   Я знаю людей, які не озираються на зад, а дивляться тільки у перед.
12.   Іван тільки воспользовался Катериною, коли вона зв'залася з москальом.
13.   Кожна людина тягнеться до майбутнього як лебіть до лебітки.
14.   У мене була проблема з коханою, я звернувся до батька, він мені все розповів і проблема зникла.
15.   Іван Шевченко, щоб не впасти духом ховався в бур'яни з Оксаною.
16.   Шевченко написав велику українську книгу "Кобзар", за що був відправлений у Сибір, де в палаючих землях посадив вербовий гай.
17.   У минулому діти народжуються, а в майбутньому їх вигодовують.
18.   Одної миті ти живеш, а іншої вже тобі дарують квіти, вінки.
19.   Держава стала на ноги як особистість.
20.   Наша держава хоч і не до розвинена, молоденька, а вже лізе в НАТО.
21.   Ця жінка без минулого, але з добрим майбутнім пішла на той світ. ("Наймичка" Т.Шевченка).
22.   У наш час вже більша половина молоді вже спробувала наркотики і тепер впевнено рухається в майбутнє.
23.   У мене теж були випадки з життя, коли я задумувався.
24.   Я піддержав цю думку на цю тему.
25.   Всё равно ніхто нічого не пойняв!
26.   Ми живемо чим боляче, тим краще.
27.   Є такі поети, які пишуть п'єси. Серед таких поетів є поет Іван Нечуй-Левицький, який написав п'єсу "Кайдашева сім'я".
28.   Єлька втекла в інше село після того як її сбесчестив бригадир, бо не могла без нього жити.
29.   Важко вступити до найвищого навчального закладу.
30.   Я не хочу поступати до вузу, я хочу поступити до університета.
31.   Все що ми робимо - це щасливий кінець до нашого майбутнього.
32.   Іван Ленін.
33.   Паливо, струм, світло, їжа, вогонь - це все є основними інгридієнтами життя.
34.   Довженко розкривав очі українцям.
35.   Треба завжди йти уперед з піднятими уверх очами.
36.   Треба турбуватися про дітей Ефіопії, бо там голодомор, погане життя, дітям нічого їсти, ніхто про них не думає.
37.   Шевченко писав про голодомор на панщині.
38.   Видатний політик Богдан Хмельницький об'єднався з Росією, а потім кусав локті.
39.   До майбутнього ми йдемо навіть не дивлячись під ноги.
40.   Українці  були забияками, бандитами.
41.   І. Франко відомий нам як автор романа "Собор".
42.   Нащі претки спочатку зробили счоти, а ми вже по їхніх стопах - кулькулятори.
43.   Леся Українка затронула мене не тільки як поет, а й як жінка.
44.   Ярослав Мудрий - батько Богдана Хмельницького.
45.   Мина Мазайло з однойменного твору Івана Багряного.
46.   Раніше був один президент на всі страни і всі  жили добре.
47.   Роман Булгакова "Майстер і маргарита" написаний в нашу еру.
48.   Наведу приклад з себе.
49.   Люди спочатку вчаться освіченно, а потім посвоєму.

Тема твору: "Ніщо не звеселяє  душу людини, як споріднена праця" (2009 рік)

50.   "Наталка Полтавка" паралельно веселила себе.
51.   Шевченко був рабом у багатого пана.
52.   У романі "Жовтий князь" говориться, що люди і комахи робили споріднену працю.
53.   Коли твоя робота приносить задоволення та грощі для матеріального богацтва. В цей момент стабілізується карма яка впливає на інь-янь яка входить вконтакт з навколишнім світом.
54.   Багато людей у світі дуже відрізняється за шкірою.
55.   Сковорода затлумачений в самих словах якимось чином перейшов в наш час і передав обстановку того часу.
56.   Прикладом є одна героїня, яка працює в барі зі своєю спорідненою працею з чоловіками, але нічо не звеселяло їй душу як чоловічий орган.

Тема твору: "Потрібно цінувати те, що маєш, а не те, про що мрієш" (2010 рік)

57.   Змалку я хотів велосипед, а тепер жінку.
58.   Я познайомився з одним хлопчиком. Спочатку ми просто товаришували, потім наша
дружба перелилась у щось більше.
59.   Відомий письменник Тарас Бульба написав роман "Тарас Бульба".
60.   Людина вважає себе найвищою гілкою інтелекту.
61.   Вірш Лесі Українки "Contra sperma".
62.   Юля обісцяла всім легко вступати в інститут.
63.   Чіпка убиває матір з точки зору чекіста.
64.   Я стараюся більше часу проводити зі своїми цінностями.
65.   Головний герой повісті Чіпка Вареничка.
66.   Ми онуки своїх батьків.
67.   Осип Мандель Шпак.
68.   Собака йшла по берегу, побачила кусок м'яса в річці, поплила. Поки плила, побачила ще більший шматок, поплила за ним, а там була течія і собака ледве не утонула. Тоді вона пойняла, що треба цінувати цінності.
69.   Мрія дає людині ухмилку.
70.   На мою думку, я підтримую думку.
71.   Трогають за живе.
72.   Кожна людина дивиться на річь і посвоєму трахтує її.
73.   Твір Терентія Пузиря "Хазяїн".
74.   Мавка була лісового роду.
75.   Наприклад, Наполеон і Гітлер не читали твір "Хазяїн".
76.   Ярослав Мудрий з отрядом козаків звільнив Київ від німців.
77.   Горбачов став першим Президентом України.
78.   Через нещасливе кохання Мавка покинула свою домовину.
79.   Чіпка опинився на дні драбини.
80.   Чоловік любить дружину, а вона хоче схуднути.
81.   Лаврентій Пузир
82.   Все можливо. Треба тільки тілом захотіти
83.   Цнотливий аркуш
84.   Я не концентруюсь на інституті, а концентруюсь на перепоні до нього
85.   Кай і Авель

Тема твору "Будь-які проблеми роблять нас кращими" (2011)

1. Навіть у бактерій та грибків є свої проблеми та бажання їх вирішити. Саме тому ми й існуємо.
2. Проблеми нам Господь створив, щоб нам не казалася земля пухом покушали не тільки пряник, ну і кнут.
3.Найбільш розповсюджена проблема – це, звичайно, парламент України.
4. Політики як стадо баранів і кожен хоче посісти місце вожака, отож і б’ються, як собаки у дворі.
5. Я проходжу по вулиці та бачу молодь, що лежить і не може встати від того, що в стані алкогольного сп’яніння. У стані алкогольного сп’яніння гинуть люди, отримується незапланована вагітність, а потім матері роблять аборти або залишають дітей у дитячих будинках, а у рекламі було все так гарно і весело.
6. Людина, народившись на світ – це вже проблема для батьків.
7. З часом людина почала будувати заводи, електростанції і сама почала отруювати оточуючу середу.
8. Адже коли ми думаємо, ми змушуємо працювати всі розумні органи нашого тіла.
9. Головна героїня пішла легким шляхом у вирішенні цієї проблеми – вчинила самогубство.
10. Хочеться забути все, відкинути, забути, а ще краще кайфанути.
11. У школі я пройшла наче 2-у світову війну.
12. Маруся Ч. піднімала бойовий дух солдатів, які від’їжджали на фронт.
13. Шановні перевіряючі, поставте мені добру оцінку, бо батьки мене повісять.
14. Я поспорив з другом під параграф з біології, що я його вивчу, але в мене не получілось вивчити половину і розказав другу. Друг сказав, що не треба вчити другу, а я зрозумів, що не треба спорити під те, чого незнаєш.
15. Твір, це, на жаль, занадто складне завдання для нашого склеротичного мозоку.
16. Об’єднувалися і кохалися за кожен кусок хліба чи зернини.
17. Настав день 8 березня. У ці дні ми любили ходити по лісу та собирати гриби.
18. Це лісне створіння хотіло відчути на собі справжнє кохання.
19. Сталін послав українців воювати з холостими патронами.
20. У Наталки була проблема нежонатої.
21. Лукаш, який дуже кохав Мавку, побачивши її в поганому образі, кинув її.
22. І за проханням хлопців вона зробила аборт.
23. У кожної людини рано чи пізно є проблема кохання, із-за якої людина може втратити свідомість.
24. А тепер наша країна процвітає та розвивається на чолі з іншими державами.
25. Є таке прислів’я: якщо не любиш свою професію, краще сиди вдома.
26. Тіло хоче хавати.
27. Кожен день ми бачимо, як хтось щось робе, а інші жують.
28. На превеликий жаль, буду закінчувати з катастрофічною нестачею часу.
29. Багатство – це гроші, коли їх рахуєш, все тіло живиться, а душа звеселяється.
30. Наприкладі Колобка котрий втік від бабусі с дідусем ми бачимо що після того як він втік йому було тяжко та проблематично ходити тому що всі хтіли його з’їсти. Коли Колобок повернувся до діда і бабусі, вони його пробачили і я вважаю, що вони стали для нього кращими.
31. Президент В.Янукович, який вирішує свої проблеми і стає кращим, краще править нашою державою.
32. Стовкнувшись з чимось дуже тяжким і здолавши цю преграду відчуваємо себе набагато краще.
33. Пузир намагався піймати курку, що втікла від нього, та упав і забив собі печінку, через що у нього виник пузир, який тимчасово треба було оперувати і він пошкодував грошей і помер власною смертю.
34. Це автори, які на своїй шкірі скоштували все.
35. Будь-яка проблема – це можливість стати кращим, у моєму випадку знайти кращого хлопця.
36. Наші працівники: педагоги, директор, завуч працюючи з нами, мають уже стільки проблем, що мама дорогая, але вони йдуть далі.
37. Купив собі мопеда… і дуже хочу, щоб він їздив, як швейцарський годинник.
38. Я не стадо, я личность, і лідер.
39. Сиджу я у цьому класі і чухаю там, де не свербить, бо нічого не знаю.
40. Не потрібно боятися проблем, а лише тісно співпрацювати з ними.
41. Всі ми незабаром помремо. Бажаємо успіху.
42. В Україні багато проблем: уряд, економіка і т.д. І якщо уряд піде назустріч народові, то зразу відпадуть дві проблеми: і уряд, і дороги.
43. Отже, підводячи ітоги, можна зробити висновок.
44. Оптимісти і пісімісти.
45. Наприклад, моя подруга у сімнадцятирічному віці завагітніла. Банальна ситуація від коханої людини.
46. Став міністром міської ради.
47. Щастя – мати гарну жінку, горе – мати таке щастя.
48. США суне свої штати куди не потрібно.
49. Я вирішив, що якщо не можу вступити де подобається, піду, де добре платять.
50. Мойсей вів народ через постелю.

Тема «Моя хата скраю – нічого не знаю» (2013)
    1. Султан Сулейман говорив: «Люби ближнього свого як самого себе»
    2. Моя хата скраю – добре тільки тоді, коли пожежа, бо сусідські хати не загоряться.
    3. На сам перед в Україні я важаю є дві великі проблеми – це влада і глупа людська віра. Влада, на цю тему у мене не хвате й тижня. Більше чим 120 різних налогів, щоб можна було будь кого ухопити за зад. Як кажится: «М’ясо для катапульт потрібно завжди».
    4. Будемо бігати, як хом’ячки кожен зі своєю валізою проблем.
    5. Я наведу приклад стареньких бабусь, які щось там сидять біля подвір’я і начебто нічого не роблять, але все знають і переживають за інших.
    6. «Моя хата скраю – я нічого не знаю» – це прислів’я треба виключити з нашого лексікону.
    7. За алкоголь батьків позбавили батьківських прав ще в дитинстві.
    8. Колись жила така жінка – Мать Тереза.
    9. Прикладом з літератури є дуже знайомий всьому світові чоловік – Тарас Григорійович Шевченко.
    10. Київське князівство розсварилось на маленькі князівства.
    11. Люди будуть переживать друг за друга, а це важна речовина у світі.
    12. Моя хата у тихому Сімферопольському району. Вона стоїть на вулиці скраю, де люди нічого не знають.
    13. Мені аж дурнувато стало…
    14. Почніть допомогати всім своїм оточувачам.
    15. Жінка – як подушка безпеки в автомобілі.
    16. Допоможи другові і в тебе будуть непереливки і він тобі допоможе.
    17. Прислів’я можна прочитати на обличчях…
    18. Якщо не хочеш дружити – тобі потрібно в лікарню провіритися.
    19. Коли німці напали ще на молодий Радянський Союз…
    20. Дівчина, набираючи воду, поїла солдатів.
    21. У матері – материнський інстинкт. Існування батьківського наукою не доведено.
    22. Людина байдужа з трьох причин: їй боляче, вона втомилася, вона дурна.
    23. Діставати проблемами твою бідолашну голову…
    24. Особа з лайливим мовленням…
    25. Наталка була згодна одружитися на ворогах народу.
    26. Ця тема вічна, як горизонт неба.
    27. Життя – як бумеранг, куди б його не кинув, завжди повертається.
    28. Я теж допомагаю людям. Допомагаю встати п’яним з асфальту.
    29. Хто допоможе бездімним кітам?
    30. Я щасливий, бо я маю кохану дівчину і тому моя хата не скраю.
    31. На сватанні свого рідного сина до Мелашки вона випендрювалась, як муха на склі.
    32. Таж самі люди: мають руки, ноги і комплект органів.
    33. З повсякденних розмов Чіпка завжди потрапляв у різні негаразди.
    34. Може моє висловлення дурновате, але я спробую довісти аргументами.
    35. Навіщо тобі репутація кішки, яка «гуляє сама по собі»?
    36. Шевченко у творі «Марія» розповів про байдужість батьків до долі доньки і свого сина, бо чоловік відмовився від них.
    37. Наталка з повісті «Наталка Полтавка» Коцюбинського. Ця дівчина заради спокою матері майже погодилась стати жінкою возного, бо мамка хотіла померти щасливою від того, що й Наталка має багатого чоловіка, в них є маленькі діти і вони живуть у злагоді один з одним.
    38. Молодь сидить на пасажирських місцях, а пристаркуваті люди, жінки, інваліди стоять на двох ногах.
    39. Добро настигне нас…
    40. Як в тебе буде така дурна репутація з крайньої хати, то ти вже не зможеш вирішувати проблеми.
    41. Але все ж таки тяжка доля сказилась на його поведінці…
    42. В кожній людині є два вовки: один – це добро, а другий – це зло. І завжди між ними відбувається боротьба, і перемагає той вовк, якого ти підкормлюєш.
    43. Маруся Чурай сиділа з розбитим серцем і зламаною душею.
    44. …круговоріт добра в природі…
    45. Як сказав Шекспір, «Людина роджена для любові». Без неї людина засихає. Хотіла би доповнити: «Засихає і вже не може розпустити свою квітку, у людині даже на схилі не ским бути поговорити.
    46. Тож нехай нарешті наша хата з’їде з того байдужого краю і наше добро зробить нас щасливими.
    47. Мій погляд на цю проблему встає глобальним чином.
    48. Душа не зможе відчувати добро і почне старіти та опорожнюватися, поки людина перестане жити, а почне існувати – їсти, роботати та спати.
    49. Чоловік має захищати та забезпечувати честь своєї родини.
    50. Україна має друге місце з корупції лише тому, що дала хабара, щоб не опинитися на першому.
    51. Треба мати мозок на плечах…
    52. Усе залежить у цій хаті від тебе самого: хочеш – станеш Будьоним, а хочеш – його коником.
    53. Я бачив один невеликий соціальний тест, у якому брала участь одна жінка і один багатоповерховий дім.
    54. Сто разів допоможеш – забудуть, один раз відмовиш – запам’ятають.
    55. Навіть якщо у мене буде низький бал по ЗНО, пам’ятайте, що я не роблю помилок, як ваш Янукович: «У Київі вже встановлюють новорічну їлку»
    56. У творі «Лісова пісня» між Мавкою і Оверком загорілись почуття. Оверко зажигав з Мавкою!
    57. Можливо, таких хатоскраїв є дуже багато…

    Джерело: http://forum.navi-gaming.com/shopopaloshou/smshn_frazi_z_tvorv_2008-2010_-_zno_z_movi_ta_lteraturi/,  http://news.bigmir.net/ukraine/431655http://uagolos.com/novi-perly-vid-uchasnykiv-zno-2013-duzhe-cikavi-vyslovy-uchasnykiv-zno/

    Немає коментарів:

    Дописати коментар